Kai už mus galvoja kelio ženklai

2007-08-29

Kad ateina ruduo sprendžiu ne iš to, kad atšalo, o iš patrigubėjusių kamščių Vilniaus gatvėse. Jei dar prieš savaitę iki darbo nuvažiuodavau per 10 minučių, dabar pačiu piko metu važiuoju beveik pusvalandį. Ir tai jau sunkiai randu vietą mašinai pastatyti.

Tiesa, vakar mane nudžiugino Rinktinės ir Žvejų gatvių sankryžoje neveikiantis šviesoforas. Mat dėl to kamščių toje vietoje ir nebuvo. Visi vairuotojai draugiškai praleidžia vieni kitus, neužkemša sankryžos, netgi nepypsena ir nedaro avarijų. Gal dėl to, kad pajaučia atsakomybę? Žinoma, kai nedega jokia šviesoforo spalva, važiuoji atsargiau. Tuomet stebi ne tik, kaip važiuoja kiti, bet ir tai, kaip važiuoji pats.

O Å¡iandien Å¡viesoforas, deja, vÄ—l veikÄ— – sankryža užsikimÅ¡usi, žmonÄ—s nervingi. Tiesa, juk ir pati prasmukau jau beužsidegant raudonai… Ar galima teigti, kad visų kamščių priežastis yra Å¡viesoforai? TurbÅ«t taip, nes jie daro įtakÄ… vairuotojų atsakomybei. T.y., mažina jÄ….

Tiesiog važiuoji ir negalvoji, nes už tave “galvoja” kelio ženklai. Tereikia juos stebÄ—ti ir vykdyti nebylius nurodymus. ÄŒia suk į deÅ¡inÄ™, nors bÅ«tų galima ir tiesiai – maÅ¡inų beveik nÄ—ra. ÄŒia negalima į kairÄ™, važiuok tiesiai penkis ratus aplink Vilnių, kol pateksi ten, kur reikia. Tokie draudimai ne mažina kamščius, o juos didina, nes vairuotojai juk niekur nedingsta, jie tiesiog susigrÅ«da kitur. PastebÄ—jau, kad vietose, kur mažiau ribojimų ir Å¡viesoforų, bÅ«na mažiau ir avarijų, ir kamščių, ir nervų.

PrieÅ¡ savaitÄ™ RinktinÄ—s g. Å¡alia Kalvarijų turgaus ant perÄ—jos pastatÄ— kažin kokias saleles. Net neįsivaizduoju, kam jos gali bÅ«ti reikalingos. Žmonių saugumui? Koks dar saugumas, Å¡eÅ¡tadienį per pietus ten reikia saugotis vairuotojams, kad senukų armija kiauÅ¡iniais ir bulvÄ—mis neapmÄ—tytų – tik pabandyk nepraleisti.

Pagalvojau, kad ta salelÄ— į gera neiÅ¡eis, greit sulauksim naujos avarijos. Ir Å¡e tau – užvakar dvi maÅ¡inos neiÅ¡siteko susiaurÄ—jusiame kelyje ir gražiai sulipo viena su kita (beje, policijos jos laukÄ— 2 valandas. 22 val susidÅ«rÄ—, vidurnaktį atvažiavo ekipažas. O lyg ir ne piko metas, avarijų neturÄ—tų bÅ«ti daug…).

Stato valdžia aplinkkelius, gerina kelius, o kamščiai kaip buvo, taip ir liks. Kol nepareguliuos Å¡viesoforų ir nepamažins visur prikaiÅ¡iotų ženklų, jie tikrai niekur nedings. MaÅ¡inų tik daugÄ—s ir naivu bÅ«tų tikÄ—tis, kad socialinÄ— reklama paveiks visus vairuotojus ir jie ims važinÄ—ti vieÅ¡uoju transportu. Be to, ir vieÅ¡ajam transportui ne pyragai. Šįryt vienas troleibusas graudžiai vilkosi paskui kitÄ…, nes neužteko laidų, o jo kelio juostoje maÅ¡inų visai nebuvo…

Kategorija: Visko po truputį | Komentarų: 11

g12

2007-08-29 11:02

Taigi Å¡tai kodÄ—l keliuose karo stovis: tokie vairuotojai kaip tamsta “nusimeta” atsakomybÄ™ ir perleidžia jÄ… ženklams, Å¡viesoforams ir kitiems puÅ¡kinams :))) O aÅ¡ ir gavoju… :)

Laura

2007-08-29 11:08

Atsakomybės aš nenusimetu niekada ir autopilotu pagal ženklus nevažiuoju. Net išlindus į sankryžą per žalią apsidairau, ar koks beprotis neatvažiuoja iš šono. Deja, ne visi vairuotojai tokie :)
Tiesa, nepaisyti raudono Å¡viesoforo ir bandyti spÄ—ti pralÄ—kti, nes asmeninÄ— atsakomybÄ— aukščiau visko, irgi nieko gero…

+ simonas

2007-08-29 11:21

Dar vienas argumentas už tai, kad įstatymas išsigimė – nebe padeda, o trukdo visuomenei.

g12

2007-08-29 11:24

Greičiau visuomenÄ— iÅ¡sigimÄ—: visi “protingesni” už įstatymÄ… ir leidžia sau jo nepaisyt. Tada vargÅ¡ai įstatymleidžiai griebiasi desperatiÅ¡kų veiksmų primenančių skÄ™stančio kapanojimÄ…si.

Jolanta

2007-08-29 11:26

Viename Vokietijos meistelyje eksperimento tvarka buvo nuimti VISI kelių ženklai. Ir ką manot? O gi tvarkos padaugėjo, neliko spūsčių (na, gal spūstelių, nes miestukas nedidelis) ir išaugo vairuotojų atsakomybė bei tolerancija. Pamėginsiu internete rasti to miestelio pavadinimą.

Lucy

2007-08-29 11:34

Apskritai tai centre betvarkÄ™ kelia didelis ofisų kiekis. Niekaip nesuprantu, kam centre laikyti žmones, kurie net su klientais nebendrauja, o jei bendrauja tai visktiek važiuoja pas klientÄ……

Laura

2007-08-29 12:01

Drachten’o mietselis Olandijoje ir Bohmte miestelis Vokietijoje. AngliÅ¡kai: http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,2143663,00.html
vokiškai: http://www.zeit.de/zeit-wissen/2005/05/Verkehrsberuhigung_NEU.xml

Jolanta

2007-08-29 12:07

Taip pat radau :D Beje, tai yra ES projektai, kurių iniciatorius yra olandas Hans Monderman. Ten kaip tik ir akcentuojama, kad per didelis eismo reguliavimas sukelia spÅ«stis (aplinkos tarÅ¡a, sveikatos problemos, laiko kaÅ¡tai ir t.t.). O pas mus einama bÅ«tent atvirkÅ¡tiniu keliu – kuo daugiau ženklų ir idiotiÅ¡kiausių sankryžų.

taspats

2007-08-29 21:18

Jei visi žmonÄ—s bÅ«tų protingi ir važiuotų pagal visas taisykles (ženklinimÄ… taip pat), kamščių gal nepamažėtų, bet beprasmių avarijų nebeliktų. O kas dabar pas mus aktualiau?…

g12

2007-08-29 22:33

PerdÄ—m didelių apribojimų pas mus dar ne tiek ir daug, na bent Å¡iuo momentu Vilniuj į galvÄ… ateina tik du. O Å¡viesoforų nesureguliavimas jau tikrai pyktį kelia (bet girdÄ—ti pažadai, kad nuo kitų metų bus kažkiek “žalių bangų” pagrindinÄ—se gatvÄ—se), o tarkim greičio apribojimas mieste iki 50 labai pamatuotas, sutinku su tuo, nes vis tiek vidutinis greitis kertant miestÄ… bÅ«na tarp 20 ir 50. Taip kad belieka tik iÅ¡mokti tarpusavio supratimo bei kultÅ«ros (beje apie tai yra punktas ir taisyklÄ—se :))

coque iphone 11

2019-10-27 13:21

I question you can find 15 men and women in this nation who does include identified with regard to Romney aside from the belief that they has never released their tax statements. Now i’m along with Romney within this one.
coque iphone 11 https://www.anten.fr/

Komentavimas leidžiamas tik registruotiems vartotojams.