Apie supykusį portalą arba kokia aš neišsilavinusi

2009-03-25

Kai kurie dalykai man pakelia nuotaika. Vienas tokių yra labai labai pikti žmonės, kurie savo pasipiktinimą išreiškia viešai ir nedrįsta padiskutuoti asmeniškai. Kadangi aš neturiu nuosavo naujienų portalo, tik tinklaraštį, tai ir atsakymą patalpinsiu čia.

Taigi, dariau naujienų portalų testÄ…. Sutinku, kad tai yra labai subjektyvÅ«s vertinimai, nes portalas – ne monitorius, ryÅ¡kumo ir dydžio nenurodysi. Savo subjektyvumÄ… remiu patirtimi, kurios Å¡iek tiek turiu. Na, bent jau naujienų portalų srityje. Taip pat iÅ¡ patirties žinau, kad likÄ™ paskutinÄ—je testo vietoje bÅ«na labai nepatenkinti. Taip nutiko ir šįkart – portalas www.viskas.lt liko paskutinis ir siaubingai pasipiktino.

Vyr. red. man pranešė apie piktą to portalo vadovo skambutį, o šiandien radau jų tinklalapyje straipsniuką, kuriame kai kas nepatingėjo įlįsti į asmeniškumus. Taigi dabar labai nesismulkindama, kai ką ir paneigsiu:

  • Ar gali žurnalistas, neturintis patirties nei portalų kÅ«rime, nei jų vystyme, nei interneto reklamoje ir versle, vertinti, koks portalas yra geras, o koks blogas? – naujienų portalų kÅ«rime ir vystyme patirties turiu. Na, ne Å¡**Ä… pora metų dirbdama naujienų portale maliau. Interneto reklamoje patirties neturiu. Bet rinkodarÄ… iÅ¡manau. Per daug seku viskÄ…, kad nežinočiau.
  • kÄ… tik žurnalistikÄ… baigÄ™s „ekspertas” – baigiau prieÅ¡ dvejus metus. Praktikos prasidÄ—jo jau 1-me kurso, rimtas darbas – nuo 2 kurso. Hm, tai vadinate “kÄ… tik”?
  • kai pagrindiniu privalumu traktuojama – filmų turÄ—jimas ar neturÄ—jimas – pagrindinis privalumas buvo naujienų kokybÄ—. Teste daugiausia procentų buvo skirta bÅ«tent už tai. O naujienos iÅ¡ kitų portalų ir įvairių agentÅ«rų – tai tokios ir naujienos…
  • Nediskutuosime dÄ—l grafinių, spalvinių, dizaino vertinimų, nes tenka susidurti su tuo, kad pas mus beveik visi yra dizaino specialistai. – dizaino specialistÄ— aÅ¡ nesu, nors norėčiau bÅ«ti. Bet kažkokia estetika portale tai turi juk bÅ«ti, ane?
  • Kaltinimus nesąžiningumu tokiu atveju galima pateisinti tiktai neiÅ¡prusimu. – jei aÅ¡ turėčiau kelias svetaines, jų lankomumÄ… irgi sumuočiau, kad bÅ«tų patraukliau reklamdaviams. Ir taip, tai bÅ«tų nesąžininga kitų svetainių atžvilgių. Bet juk niekur straipsnyje neminÄ—jau, kad tai blogai.
  • Straipsnyje nagrinÄ—tas lankytojas neįvardintas: koks tai lankytojas, 16-20 metų, ar 25-35 metų asmenybÄ—, nebaigÄ™s vidurinÄ—s mokyklos ar su aukÅ¡tuoju iÅ¡silavinimu. – žurnalo straipsniai dažniausiai bÅ«na skirti žurnalo tikslinei auditorijai. O kokia ji, yra paraÅ¡yta tam tikrose svetainÄ—se.
  • Tuo tarpu rimtesnÄ—ms (amžiumi, iÅ¡silavinimu, socialine padÄ—timi) žmonių grupÄ—ms svarbu, kad komentaras pridÄ—tų papildomos informacijos prie straipsnio. Toks lankytojas nepatingÄ—s registruotis, jei tai jam bus įdomu. – norite pasikelti lankomumÄ…? Tuomet su rimtuoliais neiÅ¡degs. Internete, kaip ir TV, karaliauja popsas. PažiÅ«rÄ—kite į “Delfi”. Jau dÄ—l registracijos prie komentarų tai… nu be žodžių Å¡itoje vietoje.
  • matoma aiÅ¡ki viskas.lt orientacija į aukÅ¡tesnio iÅ¡silavinimo, pajamų grupes – ohoho, kokie užmojai :) Jei su kažkuo straipsnyje galiu sutikti, tai nuo čia jau darosi juokinga.
  • Jei žiÅ«rÄ—tume į apžvalgos lyderio Delfi.lt dienos lankomumo dinamikÄ… per pastaruosius 6 mÄ—nesius Alexa.com, tai matomas beveik 50 procentų kritimas. < ...> Viskas.lt portalų grupÄ—s bendras dieninis lankomumas Å¡eÅ¡ių mÄ—nesių bÄ—gyje iÅ¡augo 40 proc. – ta jÅ«sų portalų grupÄ™ į viršų tempia “Asa.lt”, kuri yra tikrai savo turiniu puiki svetainÄ—. O pats Viskas.lt kelintas? 109-as dabar?

Taigi, vietoje to, kad džiaugtųsi bet kokiu paminėjimu, pyksta. Kaip ten sako, bet kokia reklama yra geriau negu jokios? Žiū, ateis koks rimtas išsilavinęs žmogus pažiūrėti, kaip atrodo tas blogiausias portalas ir sakys: o čia visai gerai, nesąmones tas žurnalas rašo! Ir pasiliks. O tie, kas iki šiol skaitė, skaitys ir toliau, testas jų nuomonės nepakeis. Visai neturiu patirties, o šitą dalyką tai kažkaip geriau žinau :)

Kategorija: Internetas | Komentarų: 49

.)

2009-03-25 14:10

“Elitiniai” Lietuvos portalai jau nebe pirmÄ… kartÄ… rÅ«pinasi žurnalistų iÅ¡prusimu. “Viskas.lt” yra visiÅ¡kas grybas, tačiau jam toli iki “Kontrastų”.

Martynas

2009-03-25 14:58

Man tik iš to testo užkliuvo prierašas prie alfos orų: tik tekstas, permeta į kitą puslapis ir mažas balas. jei gerai pamenu toks aprašymas buvo.

ar tikrai čia žiūrėta buvo? http://www.alfa.lt/orai/?city=Vilnius

efk0nas

2009-03-25 15:24

Padarei tai, ką už ką tau moka darbdaviai. O konkrečiai šitas blogo įrašas skamba kaip pasiteisinimas, o pasiteisinimas = pripažinimui, kad jautiesi neteisi :)

Laura

2009-03-25 15:37

Martynai, tu teisus, prie “Alfos” įsivÄ—lÄ— klaida. ŽiÅ«rÄ—ta buvo ten, bet tekstas darant lentelÄ™ kartais papuola ne į tÄ… langelį :)

Efk0nas, kodėl aš turėčiau jaustis neteisi? Kad prasčiausią portalą iš testuotų nukišau į paskutinę vietą? Jis gal buvo vertas 3, 5 ar 8 vietos?

Darius

2009-03-25 16:19

Teko susidurti su tų portalų vadovu. Žmogus be supratimo, bet užmojai labai dideli. Juokinga klausyti buvo, o galiausiai supykęs išėjo.

Deividas

2009-03-25 18:19

O straipnį galima paskaityt kur nors? :/

Laura

2009-03-25 20:46

Jo, nusipirkus žurnalą :)

cgedas

2009-03-25 22:04

Bet ar tik nebūsit, panele, stipriai prisidėjusi prie minėtos save portalu vadinančios svetainės raidos, nes privertėt ten parašyti autorinį tekstą?:)

Jonas

2009-03-25 23:47

o kur dingo valstietis.lt? :)

Laura

2009-03-26 8:21

cgedas, skaitai mano mintis :) Autorinis tekstas šis vienas iš nedaugelio (aš daugiau neradau, bet nenoriu tikėti, kad nėra) :)

ZPat

2009-03-26 9:18

Blogiausiai įvertintas portalas įrodo… kodÄ—l jis yra blogiausias.

sss

2009-03-26 10:18

Å¡iaip iÅ¡ smalsumo – o kokiais kriterijais buvo remtasi vertinant puslapius? t.y. asmeniniais ar tam tikra pripažinta rinkoje vertinimo metodika?

Laura

2009-03-26 10:37

Vertinama pagal tai, kas svarbu tikslinei žurnalo auditorijai. Čia testas jai, ne reklamdaviams, labai aukšto išsilavinimo žmonėms, portalų vadams ir pan. Kokia tikslinė grupė, toks ir testas.

Beje, jei yra pripažinta rinkoje naujienų portalų vertinimo metodika, norėčiau ją pamatyti. Nuoširdžiai.

puikioji

2009-03-26 14:07

Na, taip, reitingavimas yra vienas smagiausių užsiėmimų, nes visuomet žinai, kad žurnalo spausdinimo dieno verkdami paskambins tie, kurie atsidūrė uodegoje :D

Arba, kaip Haryje Poteryje, atsiųs “žvieglį”…

Laura

2009-03-26 14:09

Puikioji, mhm, ir taip visada. Jei nepaskambina, net imi galvoti, kad kažkas ne taip :)

SalomÄ—ja

2009-03-26 15:26

puikioji, tai kad spausdinimo dieną neskambina. Gi nežino. Skambina, kai jau išspausdintas, tiksliau kai pasirodo prekyboje.

Jolanta

2009-03-26 17:02

Įdomi užuomina apie žurnalistų išprusimą. Kai žurnalistinį išsilavinimą turinčiam asmeniui reikia susirasti darbą pagal specialybę, kažkodėl į jo vietą tie susirūpinę pamokslininkai mieliau priima būtent be jokio išsilavinimo arba žurnalistikos pirmo kurso studentus, kuriems galima pasiūlyti patį minimaliausią atlyginimą.Ir dar pridėčiau: kokį išsilavinimą studijos suteikia, tokį žurnalistą ir turime.
Laura – čia nieko asmeniÅ¡ko :)

Originalas

2009-03-26 20:18

Dizainas tai tikrai taip ir sako, mes esam paskutiniai. :D

Tik tiesos jų tame straipsnyje yra. Kažkaip kvaila, kai žurnalistas baigÄ— žurnalistikÄ…, o užsiima kažkokių monitorių ar portalų vertinimu, kur jis kartais tikrai dažnai yra n00b’as.

Mano manymu, žurnalus ar tokius vertinimus tik koks sodininkas sodo, sysadminas kompiuterių ar lentyninkas automobilių žurnale, portale galėtų daryti, kadangi jie yra savo srities specialistai. Dabar kai esi specialistas ir atsiverti kokį NK, tai pakankamai dažnai tikrai būna juokinga ten pasiskaitinėti tų žurnalistų anekdotų, kurie žurnalistiką baigė, bet apie elektronika juokus skaldo.. :)

Tai savo bloge gali vertinti, ką nori, nes tai tik subjektyvi nuomonė, bet tokie žurnalai, kartais rimtai yra labai juokingi.. Kai nieko daugiau kaip subjektyvi ir žmones klaidinanti žurnalisto nuomonė.

Tio

2009-03-26 20:31

> Originalas

o tu žinai kokiÄ… žurnalo skiltį CBL’e kuruoja Laura?

Originalas

2009-03-26 21:05

Aš ne apie Laurą konkrečiai kalbėjau, o bendrai apie daugumą LT žurnalų ir jų tokį Lietuvos lygį. :)

Pastaruoju metu į rankas pateko keli NK žurnalai, ir buvo juokinga ten skaityti tokias PC komponentų apžvalgas. Toks įspÅ«dis, kad žmogelis vargiai savo kompÄ… pasispartintų, o raÅ¡o apie entuziastams skirtas motinines plokÅ¡tes. IÅ¡ kart galima įsivaizduoti, kokių ten anekdotų priraÅ¡Ä— toks “žurnalistas”.

Pažvelkime į užsienį (tarkim bit-tech.net), kur kompų portale apžvalgas ir daro kompų specialistai. :))

Ir jei ryte mėgsti naujienų portalus pavartyti, tai dar nereiškia, kad jau gali save vadinti portalų specialistu. :D

Laura

2009-03-26 21:17

Originalai, o jei aš kelis metus esu naujienų portale dirbusi, apie teoriją esu universitete nemažai darbų rašiusi, o dar kelis metus apie interneto rinką rašau žurnale ir specialiai ja domiuosi, tai jau galiu? :)

sss

2009-03-27 10:03

oi, Laura, gal nereikÄ—jo taip sarkastiÅ¡kai apie tas metodologijas. jų tikrai yra ;) pasigÅ«glink. to puslapio redaktorius aiÅ¡ku maumas, kad puola į asmeniÅ¡kumus, bet ir tu savosios kompetencijos tikrai neparodei, tuo pati jam į rankas atiduodama argumentus ‘prieÅ¡ tave’

Laura

2009-03-27 10:04

Sss, kai jau priraÅ¡au “nuoÅ¡irdžiai”, tai ir reiÅ¡kia, kad nuoÅ¡irdžiai noriu jas pamatyti. Ir jokio čia sarkazmo.

sss

2009-03-27 10:15

jei būtų nuoširdžiai, tai tikrai būtum jau pamačiusi.

Laura

2009-03-27 10:42

Kaip ir nebeturiu kÄ… pridurti :)

sss

2009-03-27 10:46

man irgi atrodo, kad kaip žurnalistÄ— turi Å¡iokį tokį suvokimÄ…, kada sakinio struktÅ«ra atitinka nuoÅ¡irdumÄ…, o kada sarkazmÄ…. anyways, linkiu rasti tu metodologijų – kitÄ… kartÄ… bus mažiau tokių bambeklių, kurie subjektyviai kritikai prieÅ¡pastato taip pat tik subjektyvius ‘argumentus’

g12

2009-03-27 10:52

Oho koks liūtas. Tik kad va, gaila, kad tiek daug žodžių o nė vieno argumento. Man irgi labai įdomu tos metodologijos, gal pasidalinsi gūglinimo patirtim? Nors vieną svarų įrodymą?

Laura

2009-03-27 11:41

“Beje, jei yra pripažinta rinkoje naujienų portalų vertinimo metodika, norėčiau jÄ… pamatyti. NuoÅ¡irdžiai.” – praÅ¡yčiau iÅ¡analizuoti sakinio struktÅ«rÄ… ir įrodyti, kad ji atitinka sarkastiÅ¡ko sakinio struktÅ«ros požymius.

Jei rimtai, tai, kokiomis sakinių struktūromis aš rašau čia, yra mano reikalas. O jei kas nors sumanys įsižeisti dėl neva netinkamos sakinio struktūros, nes jam bloga nuotaika, tai jau kaip ir ne mano reikalas.

puikioji

2009-03-27 13:00

SSS: nesuprantu slÄ—pimo tikslo – juk čia žmonÄ—s diskutuoja, tai kodÄ—l nepasidalini, tavo manymu, gera metodologija, jei jau jÄ… radai. Juk tada bus galima gal ateityje pritaikyti? Pvz. aÅ¡ visai ne toje srityje, bet norėčiau pamatyti, tiesiog Å¡iaip smalsu. Nejaugi vienintelÄ— nuoroda, kuriÄ… gali pasiÅ«lyti, yra google? Jei taip, tai tada mÅ«sų kompentencija Å¡ioje srityje apylygÄ—.

DNR

2009-03-28 5:24

Nu ir durnos diskusijos. Apie niekÄ…

sss

2009-03-30 8:52

puikioji, dalintis žiniomis priimta su tais, kurie tų žinių praÅ¡o, o ne abejoja jų buvimu. Laura ne pirma kartÄ… Å¡auna pro Å¡alį, rodydama savo kompetencijÄ…. ir visuomet užsiputoja kaltindama kitus bloga nuotaika. metodologijų yra ne viena, visų jų čia neprivardinsiu, tam ir yra google. kainos/grąžos algoritminiai modeliai, pastangų vertinimo technikos (skamba kvailokai lietuviÅ¡kai, bet yra), galų gale lankomumo reitingai, ctr’ai ir t.t.
nereikia nervintis taip iškart

sss

2009-03-30 8:58

ir šiaip jau visos vertinimo technikos prasideda nuo to, kad iškeliami e-svetainės tikslai. kol jų nežinai, vertinimas ar puslapis geras/blogas (netgi vartotojo naršymo patogumo prasme) yra vedžiojimas šakėmis ant vandens.

Laura

2009-03-30 9:27

Sss, tu atsiversk tą žurnalą, apie kurį kalbama, suprask, kokia yra jo auditorija ir tada man aiškink, kokias algoritmines vertinimo technikas aš turiu taikyti :)

Ir, beje, šįkart dar praleisiu pro akis įžeidinėjimus.

sss

2009-03-30 10:32

abejojimas tavo kompetencija anaiptol nÄ—ra įžeidimas. buvau atsivertÄ™s tÄ… puslapį – mano SUBJEKTYVIA nuomone jis nÄ—ra blogesnis už kauno dienos ar klaipÄ—dos (tas pats Å¡ablonas), nors turi mažesnius auditorijos rodiklius pagal TNS’Ä…. ABIEM atvejais manau, kad puslapiai tragiÅ¡ki, bet darbo metu remiuosi tam tikrais tyrimais, o ne savo subjektyvia nuomone. nuomonÄ—s reiÅ¡kimas vieÅ¡ai yra normalus dalykas, savo nuomonÄ—s tapatinimas su vertinimo ‘balais’ – ne (nebent esi tikrai nemenkas specialistas ir netgi savo nuomonÄ™ remi skaičiais). vertinimo balas (ar vieta skalÄ—je) juk irgi yra skaičius.

Laura

2009-03-30 10:47

AÅ¡ ne abejojimÄ… kompetencijÄ… vadinu įžeidimu. ÄŒia jau tavo reikalas, abejoti, ar ne. O diskutuoti apie niekÄ… tikrai nesu nusiteikusi. ReikÄ—tų vertinti pagal medotikas, vertinčiau pagal jas (nors nuo to kompetencija vargu ar padidÄ—tų), nereikia – vertinu subjektyviai, remdamasi patirtimi. Taip kad nÄ—ra čia apie kÄ… kalbÄ—ti, taip pat, kaip nÄ—ra ir ko pykti paskutinÄ—je vietoje likusiam portalui.

sss

2009-03-30 11:08

jei jau taip viskas apie niekÄ…, tai kam Å¡itas ‘atkirtis’ supykusiam portalui? klausimas retorinis :)

Laura

2009-03-30 11:17

Kodėl retorinis? Atkirtis yra principo reikalas. O principai atsirado todėl, kad Viskas.lt straipsnio autorius, žinodamas tiek mano darbinį el. pašto adresą (mat susirašinėjom anksčiau), tiek telefono numerį, nesugebėjo pretenzijų išreikšti man.

sss

2009-03-30 11:22

nu gal žmogui, kaip ir tau, ‘reikÄ—jo paraÅ¡yti’ straipsnį? darbas gi toks:)

Laura

2009-03-30 11:25

Direktoriui reikėjo parašyti? Neįmanomas žodžių junginys :)

sss

2009-03-30 11:34

kodÄ—l gi? vienas kaži kokiais argumentais remdamasis įvertino, kitas tokiais pačiais argumentais atÅ¡ovÄ—. imho visiÅ¡kai lygiaverčiai ‘prieÅ¡ininkai’.

Laura

2009-03-30 11:36

Oi ne ne, nenužeminkite ano straipsnio autoriaus iki mano lygio. Kokia nepagarba.

Ruvi

2009-04-02 12:21

Atleiskit, kaimyniškai įsiterpsiu :) . Man atrodo, Lauros profesionalumo klausimas buvo įvertintas, priimant ją į šitą darbą- ji puikiai su juo susitvarko. Gal žmonės nesupranta jos darbo specifikos- jei ji kažką vertina, tai turi jos pareigybių nustatytus kriterijus. O įsižeidęs ponas tiesiog ambicingas ir nemoka pralaimėti.. todėl ir įžeidinėja. Manau, visai kitoks būtų jo atsiliepimas, jei būtų įvertintas teigiamai. Jei esame išėję į viešą erdvę, turim būti pasirengę visokiems vertinimams . Laurai sėkmės darbuose !! Įsižeidusiam ponui- orumo.

Dina

2009-04-03 8:35

Nesinervink :)
Mane po vieno tokio vertinimo ir lyginimo pagal pasirinktus kriterijus tempėsi vienos įmonės vadovė į pokalbį, o kartu su ja buvo jos asmeninė psichologė-patarėja :D
Buvo skaudu ir pikta, kad žmonÄ—s tokiuose vertinimuose įžvelgia pyktį ar purvÄ… ir nÄ— nabando stiebtis į virÅ¡u. O dabar prisiminus – juokinga.

garbane

2009-04-03 17:14

Deja deja.. Lietuvoje kritika bei racionali jos diskusija yra absoliuciai neimanoma – tuoj puolama i asmeniskumus. Gal toks lietuviu mentalitetas? Gaila. Vietoj to kad paaiskinti, sustiprinti savo argumentus zymiai lengviau isvadinti oponenta neimaneliu.. Zema.

sss

2009-04-05 17:16

kita vertus, visokių vertintojų ir specialistų, balažin ką matuojančių, irgi labai daug priviso. aišku asmeniškai į juos reaguoti yra kvailokoka.

sergejus

2009-04-21 10:17

Nematau tikslo siuntineti pastabas i mailus, jei turiu galimybe viesai issakyti pastabas. Net ir sitam straipsnyje – komentare vel matosi sios srities kompetencijos trukumas:

matoma aiÅ¡ki viskas.lt orientacija į aukÅ¡tesnio iÅ¡silavinimo, pajamų grupes – ohoho, kokie užmojai :) Jei su kažkuo straipsnyje galiu sutikti, tai nuo čia jau darosi juokinga.
- nera sunku tai pamatyti gemius audience, galima butu ir ismokti naudotis.

Jei žiÅ«rÄ—tume į apžvalgos lyderio Delfi.lt dienos lankomumo dinamikÄ… per pastaruosius 6 mÄ—nesius Alexa.com, tai matomas beveik 50 procentų kritimas. Viskas.lt portalų grupÄ—s bendras dieninis lankomumas Å¡eÅ¡ių mÄ—nesių bÄ—gyje iÅ¡augo 40 proc. – ta jÅ«sų portalų grupÄ™ į viršų tempia “Asa.lt”, kuri yra tikrai savo turiniu puiki svetainÄ—. O pats Viskas.lt kelintas? 109-as dabar?
si menesi viskas.lt grupeje vel augimas ir portalu bendra auditorija – jau 15 vietoje. Ir augo visi portalu grupes nariai.
Kuo skiriasi delfi “laisvalaikis” ir viskas.lt grupes laisvalaikio dalis su atskiru domenu anonsas.lt? zurnalisto supratimu.

Gaila, kad kas diena tenka susidurti su tokiais “daug patirties” turinciais ” reklamos vadybininkais, marketingo specialistais, visu galu zurnalistais”

coconut oil is

2019-11-25 11:17

I’ll immediately clutch your rss feed as I can not to find your e-mail subscription hyperlink
or newsletter service. Do you have any? Please permit me know
in order that I may subscribe. Thanks.

ps4 games

2019-11-28 14:03

Howdy! This article couldn’t be written much better!
Looking through this post reminds me of my previous roommate!
He always kept preaching about this. I’ll forward this post to him.
Pretty sure he’s going to have a great read. Many thanks for sharing!

quest bars cheap

2019-12-02 7:04

This post is actually a fastidious one it assists new internet visitors,
who are wishing in favor of blogging.

Komentavimas leidžiamas tik registruotiems vartotojams.