Komandinis ar individualus?

2008-04-14

Skaitant darbo skelbimus akis užkliÅ«na už dažno darbo privalumo įvardijamo kaip “darbas komandoje” ar “komandinis darbas”. Esu individualistÄ—, todÄ—l man toks darbo pobÅ«dis yra trÅ«kumas, o ne privalumas. Nes komandinis darbas man siejasi su atsakomybÄ—s jausmo praradimu.

Dabar iš dalies dirbu komandinį darbą. Mes visi redakcijoje esame atsakingi už tą patį žurnalą. Bet iš tiesų kiekvienas turime savo skyrių ir labiausiai rūpinamės jo reikalais. Padėti vienas kitam neatsisakome, bet komandinis darbas prie vienos temos pasitaiko retai.

Atsimenu, kai man tik atÄ—jus dirbti visa redakcija ruoÅ¡Ä— virÅ¡elio temÄ… “Viskas apie Skype”. Buvo siaubingas sÄ…myÅ¡is. TavÄ™s klausinÄ—ja “Ar jau paraÅ¡ei?”, pyksta “AÅ¡ gi raÅ¡au apie tÄ… patį!”, o atsakingas asmuo nebesupranta, kas kiek ir ko turÄ—jo paraÅ¡yti apie tÄ… velnio programÄ…, kuri mums dar ir užlaužė visus kompus. Tai Å¡tai koks tas komandinis darbas.

Dabar rašau už save. Žinau, kada atiduosiu temas, žinau, apie ką ir kaip noriu rašyti. Esu atsakinga už savo darbus, galiu pripažinti klaidas ir jas ištaisyti. O kaip komandinio darbo metu suvokti, kuris padarė klaidą? Jei būčiau mūrininkė ir dalyvaučiau namo statybose, norėčiau mūryti viena visą sieną. O ne kartu su kažkuo. Nes jei ta siena sugriūtų, nežinočiau, ar aš kalta, ar kolega.

Jei rašyčiau straipsnį kartu su kitu žmogumi, kurio pareigos yra lygiavertės manosioms, man būtų sunku atmesti jo idėjas, jei jos man nepriimtinos. Nes bijočiau įžeisti. Sunku būti piršti savo idėjas, nes nenorėčiau pasirodyti įžūli. Sunku būtų redaguoti kito žmogaus sakinius, net jei matyčiau, kad juose daug stiliaus klaidų. Dar sunkiau būtų nepykti ant kolegos, jei šefas abiems pareikštų, kad straipsnis yra pats blogiausias pasaulyje.

Komandinis darbas man iškart siejasi su atsakomybės pasidalijimu, barniais, idėjų susikirtimais, argumentacijos stoka, darbų vėlavimu. O aš viso to nemėgstu. Mokykloje ir universitete nemėgau grupinių projektų, nemėgstu to ir dabar. Galbūt todėl, kad neprisiverčiu vadovauti sau lygiems, o ir per daug nuolanki būti nenoriu. Be to, išprotėčiau, jei ne dėl mano kaltės darbas vėluotų. Nes pati to sau niekada neleidžiu.

Žinau aÅ¡ tuos komandinio darbo privalumus: efektyvesnis darbas, didesnÄ— motyvacija, kÅ«rybiÅ¡kumas… Deja, be vadinamo “smegenų Å¡turmo”, nieko gero jame neįžvelgiu. Arba komanda turi bÅ«ti vadovÄ—linÄ—, kad neiÅ¡kiltų per dideli lyderiai ir kiti žmonÄ—s nebÅ«tų nuslopinti. Manau, kad tai retas atvejis. TodÄ—l skaitydama darbo skelbimus manau, kad niekada nesutikčiau dirbti “komandinio darbo”.

Kategorija: Visko po truputį | Komentarų: 36

SalomÄ—ja

2008-04-14 13:55

Hm. Daug tiesos. Tačiau man dažnai komandinis darbas kaip tik prideda atsakomybÄ—s. Pvz., universitete pamenu, jei darydavom dviese… Kai viena, tai ai, tingiu, ryt po ryt. Na tai kas, kad gausiu balu mažiau už vÄ—lavimÄ…. O kai dviese, tai vis galvoji, kad ir kolega mažiau per tave gaus, nesmagu bus, tai pasistengi labiau.
Kas dėl mūsų darbo, tai tu teisi. Tik aš nebijau taisyt svetimų sakinių:). Pati darau daug klaidų ir neįsižeidžiu jei man parodo. Kažkaip galvoju, kad paredagavusi, nieko neįžeidžiu.

Lucy

2008-04-14 14:04

Mano nuomone, komandos savarankiškas dalinimas atsakomybe yra tiesiog prasto valdymo pavyzdys.
Komandinis darbas yra visų pirma gebėjimas atlikti savo užduotis laiku bei kokybiškai, arba iškilus problemoms informuoti atsakingus asmenis. Juk nuo to ir priklauso komandos rezultatai.
Deja, gyvenime dažnai patenkame į studentiškai chaotiškas darbo grupes.

PinkCity

2008-04-14 14:29

Oi, kaip Tau pritariu. Esu pati absoliučiausia individualistÄ—, kokiÄ… tik galima įsivaizduoti. Jei darbo skelbimuose miniu komandinį darbÄ…, tai ne kaip privalumÄ…, o tiesiog kaip atspindintį darbo pobÅ«dį. Juk yra žmonių, kuriems tai patinka…

Jolanta

2008-04-14 14:48

Imonių vadovai dažnai patys nesuvokia, kas yra komandinis darbas. Negali visi (tarkime , padalinio) darbuotojai žinoti visu vienas kito darbo srities subtilybių, taigi ir perimti to darbo , gerai jį atliekant, neįmanoma. Bet gal Å¡iuo posakiu suprantama darbuotojų “sirgimas” už įmonÄ™. Visgi manau,kad protingas vadovas pasitelks specialistus, kad kiekvienam individualiai parinktų darbo sritis, lyderio vaidmenį ,netgi darbo ritmÄ…. Man , pavyzdžiui, daug geriau dirbti ilgiau, bet ateiti vÄ—liau, nes esu beviltiÅ¡ka pelÄ—da,kurios yra beviltiÅ¡kai diskriminuojamos :))Pritariu autorei, kad bandos darbas yra nieko vertas.

Evil

2008-04-14 15:37

O komandinsi darbas gali būti ir kitaip suformuotas, nebutinai dvi kolegos turi rašyti tą patį straipsni, paimkime kad ir pvz (siek tiek mano srity) reikai idiegti tinkla small bussines kompanijoje. nuvaziuoja keli zmones vienas ruosia serveriuka, kitas vedzioja laidus, trecias derina routerius switchus. stai ir turime komandini darba su greitu pasiektu rezultatu.. o jei tektu viska vienam 3x ilgiau viskas truktu.

elt.lt » Blog Archive » Apžvalga. Å iandien aÅ¡ skaičiau… #71

2008-04-14 16:29

[...] Komandinio ir individualaus darbo privalumai ir [...]

Blogorama #393 : nežinau.lt

2008-04-14 19:24

[...] Respublikos internete skaito Dievų ŽiniasklaidÄ…. Pagaliau leidÄ—jai tai pastebÄ—jo… Avilio intelektas. Kai mane samdo darbui, turiu vilties, kad dÄ—l mano smegenų ir patirties. Komanda? Kokia komanda? [...]

Paulius

2008-04-14 21:43

Jeigu komandoje betvarkė, neaišku kas ką turi daryti, už ką yra atsakingas ir pan., tai akmenys visų pirma eina į vadovo daržą, nes teisingai koordinuoti komandos darbinius veiksmus yra jo tiesioginė pareiga. O kadangi dažniausiai taip ir būna, todėl individualiai dirbti yra kur kas smagiau.

Archatas

2008-04-15 3:14

Sakyčiau, jei visi komandoje yra visų sričių specialistai, tuomet ir gali bÅ«ti chaoso, ginčų ir nesutarimų. Tačiau, kai kiekvienas specializuojasi į skirtingÄ… sferÄ… ir vienas kitÄ… papildo, tuomet tai jau komandinis darbas. Pavyzdžiui, straipsnio raÅ¡ymas, fotografavimas ir žurnalo maketavimas yra skirtingi darbai, bet jie vienas nuo kito priklauso. TeoriÅ¡kai galÄ—tų viskÄ… atlikti vienas žmogus, bet praktiÅ¡kai, dirbt žurnalisto, fotografo ir maketuotojo komandoje yra profesionaliau. Kai dirbi individualiai, tai orientuojasi tik į savo vidinį terminÄ…, o kai dirbi komandoje, orientuojasi į produkto galutinį rezultatÄ… – kad žurnalas laiku bÅ«tų iÅ¡leistas, turi bÅ«ti pakankamai laiko maketuotojui jį sumaketuot. Be to galutinį rezultatÄ… galima modifikuot per diskusijas. Tai tiek. GirdÄ—jote mano nuomonÄ™. AčiÅ« už dÄ—mesį :D

Archatas

2008-04-15 3:16

Ei. Dar sorry už tas nesąmoningas rašybos klaidas.. Vėloka. Reik eit miegot.

punktyras

2008-04-16 22:17

Kai taisai kolegos rašinio stiliaus klaidas, tai ne kolegos juk klaidas taisai, o stiliaus. Vardan rezultato. O dvi galvos geriau, nei viena. Vienas žmogus gali greitai išsisemti. Juk ne visiems paprasta į save pažiūrėti iš šono.

e.f.i.

2008-04-17 8:28

Matai, tai, ka aprasei, nera komandinis darbas. Tai geriausiu atveju talka.

Komandinio darbo pirmutine esme – komandoje turi buti lyderis. Ar formalus, ar ne, bet turi buti zmogus, kuris padaro kelis labai paprastus dalykus: 1) komanda suburia, 2) paaiskina tiksla, kurio visin kartu sieks, 3) padalina kiekvienam darbus – ir isitikina, kad kiekvienas juos suprato, 4) prisiima atsakomybe uz galutini rezultata.

Paziurek i bet kuria sriti, kurioje efektyviai veikia komandinis dabas. Tarkim, laivas: uzdara sistema priesiskoje aplinkoje, kurioje gali praleisti istisus menesius. Kur pagalbos nesulauksi arba ji bus tik kritiniu atveju – ir veluodama. ir kur ta uzdara sistema zlugs, jei bent vienas narys neatliks sao pareigu. Navigatorius skaiciuoja kursa, mechanikas rupinasi varikliais, virejas visus seria, gydytojas pastato susirgusius ant koju. niekam nekyla klausimu, ka kiekvienas turi daryti – nes viskam vadovauja kapitonas. Niekam nekyla ir noro padaryti kolegos darba, nes jei visa komanda supuls prie varikliu… Aisku, jei atsiranda perkrovos, visi puola padet – pavyzdziui, sugavo laiva dideli zuvies krovini, reikia ji i saldikli sudet- visi darbuojasi. Nes talka.

Reik dar pyzdziu? Isivaizduok operacine ir tai, ka gali nueikti vienas chirurgas, be seseles ar anesteziologo. Arba ta pacia redakcija, kur visi ir raso patys, ir fotkina, ir maketa pasidaro, ir reklama susiranda, ir dar buhalterija pasitvarko.

Ir kas svarbiausia, sekmingoje komandoje individualistai puikiai veikia. Bent jau as i tokias komandas orientuojuosi – nes individualistai, kaip taisykle, jaucia atsakomybe uz savo darba ir pareiga ji atlikti gerai ir laiku. Kai 10 tokiu individualistu padaro 10 skirtingu to paties darbo daliu, rezultatas buna puikus.

e.f.i.

2008-04-17 8:37

Dar siek tiek:
“Jei būčiau mÅ«rininkÄ— ir dalyvaučiau namo statybose, norėčiau mÅ«ryti viena visÄ… sienÄ…. O ne kartu su kažkuo. Nes jei ta siena sugriÅ«tų, nežinočiau, ar aÅ¡ kalta, ar kolega”

O gal kaltas architektas, kuris blogai suplanavo? Arba ekskavatorininkas, per maza duobe iskases? arba bicas, kuris pamatus liejo? o gal stogdengys, ikeles stoga ant tavo statytos sienos? nuo komandinio dabro taip paprastai nepabegsi:)

“Jei raÅ¡yčiau straipsnį kartu su kitu žmogumi, kurio pareigos yra lygiavertÄ—s manosioms, man bÅ«tų sunku atmesti jo idÄ—jas, jei jos man nepriimtinos. Nes bijočiau įžeisti. Sunku bÅ«ti pirÅ¡ti savo idÄ—jas, nes nenorėčiau pasirodyti įžūli. Sunku bÅ«tų redaguoti kito žmogaus sakinius, net jei matyčiau, kad juose daug stiliaus klaidų. Dar sunkiau bÅ«tų nepykti ant kolegos, jei Å¡efas abiems pareikÅ¡tų, kad straipsnis yra pats blogiausias pasaulyje.”

Kazkada nagrinejau redakciju uzsienyje darbo metodus. Kokiam nors Fortune, Newsweek, ar Times. KA jie daro, jei raso dideli straipsni? Aktualu, kurio reikia greitai? Daro taip: vienas zmogus oganizuoja darba, kiti ji daro. Bega paimti intervu is saltiniu,. Iesko info archyvuose. Skaiciuoja visokias statistikas. rengia backgrounda zurnalistui, kuris eis kalbet su dideliu guzu – kad ans galetu pasiruosti tinkamus klausimus. Finale aisku pasiraso tas, kuris organizavo darba – nors uz jo nugaros gal 10 zmoniu lakste suprakaitave.

“Komandinis darbas man iÅ¡kart siejasi su atsakomybÄ—s pasidalijimu, barniais, idÄ—jų susikirtimais, argumentacijos stoka, darbų vÄ—lavimu. O aÅ¡ viso to nemÄ—gstu. Mokykloje ir universitete nemÄ—gau grupinių projektų, nemÄ—gstu to ir dabar.”

Va tam ir reikia lyderio:)

Laura

2008-04-17 9:27

Gydytojai operacinÄ—je ir visa redakcija – tai jau nebe tai, apie kÄ… aÅ¡ Å¡neku. Tokia komanda yra kiekviename darbe. Jie visi atlieka savo funkcijas ir dirba skirtingus darbus, siekdami vieno tikslo – amputuoti kojÄ… ar iÅ¡leisti žurnalÄ…. Jų skirtingos pareigos. AÅ¡ kalbu tas pačias kelių žmonių pareigas atliekant tÄ… patį darbÄ…. Pvz., universitete parengti pristatymÄ… apie ten kokius nors ES projektus. Studentų pareigos Å¡ioje užduotyje vienodos, todÄ—l jiems tenka patiems pasiskirstyti darbus, sugalvoti, kas apie kÄ… pasakos. Va tokiu atveju aÅ¡ geriau dirbčiau viena.

Laura

2008-04-17 9:31

Beje, talka to nepavadinčiau :) Komanda su lyderiu, kuris prisiima atsakomybę ir paskirsto užduotis, man jau panašiau į šefą su pavaldiniais. Mano nuomone, komandoje turi būti neformalus (charizmatinis, idėjinis ar dar koks nors) lyderis, kuris šiek tiek vairuoja darbą, bet ant jo pečių neužgriūna visa atsakomybė. Nes formaliai jis tėra eilinis komandos narys.

Vėjai smegenyse : nežinau.lt

2008-05-10 11:53

[...] kodėl aš pritariu Novum ir manau, kad mažose įmonėse viskas turėtų remtis individualiu darbu. Jei projektas yra itin [...]

neziniukas

2008-05-12 11:20

manau, kad įmonė savaime yra komanda.
jei dar reikalingas “komandos formavimas“, “komandinis darbas“ ir pan., vadinasi įmonėje yra bloga/neteisinga/neveikianti struktūra, nepasidalintos funkcijos, nepriskirti žmonės/padaliniai ir t.t. Jei visa tai sutvarkyta, apie komandinį darbą šnekėti nebelieka laiko, yra tik darbas :)

http://tinyurl.com/quest-bars-cheap-8889

2019-11-24 0:44

Hi everyone, it’s my first visit at this website, and piece of writing is genuinely fruitful in support of me,
keep up posting these content.

tinyurl.com

2019-11-24 21:05

Quality articles or reviews is the main to interest the viewers to visit the web site, that’s what this web site
is providing.

ps4 games

2019-11-28 15:44

I simply could not leave your site before suggesting that I really loved the usual info a person provide to your visitors?

Is gonna be again incessantly in order to investigate cross-check new posts

quest bars cheap

2019-11-30 21:19

This is very interesting, You are a very skilled blogger.

I’ve joined your rss feed and look forward to seeking more of your excellent post.

Also, I’ve shared your site in my social networks!

quest bars cheap coupon twitter

2019-12-03 19:51

Hello There. I discovered your blog using msn. This is a
really neatly written article. I will make sure to bookmark
it and come back to learn more of your useful information. Thanks for the post.
I will certainly return.

research agency Buffalo

2020-06-03 10:03

… [Trackback]…

[...] Information on that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

메이저카지노

2020-06-19 3:18

… [Trackback]…

[...] Find More here to that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

카지노사이트

2020-07-01 2:52

… [Trackback]…

[...] Here you will find 30890 additional Information on that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

https://www.pinterest.com/ketquaxosotv/

2020-07-10 5:08

… [Trackback]…

[...] There you will find 46075 additional Info on that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

kalpa pharma reviews

2020-07-16 18:47

… [Trackback]…

[...] Information to that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

diet pills

2020-08-01 6:45

… [Trackback]…

[...] Find More Information here to that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

mac vpn

2020-08-01 18:18

… [Trackback]…

[...] Read More Information here to that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

CBD Spray

2020-08-06 16:20

… [Trackback]…

[...] Here you will find 8280 more Info on that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

tutoring online

2020-08-20 2:41

… [Trackback]…

[...] Here you will find 85901 more Information to that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

here

2020-08-27 20:11

… [Trackback]…

[...] Read More here to that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

polished concrete companies near me

2020-08-30 11:11

… [Trackback]…

[...] Read More Information here on that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

buy tramadol online overnight without prescription

2020-09-02 16:41

… [Trackback]…

[...] Find More Information here on that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

hardwood floor refinishing cost

2020-09-07 7:40

… [Trackback]…

[...] Find More to that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

windowcleaninglist.com/

2020-09-07 20:33

… [Trackback]…

[...] Find More Information here on that Topic: novum.lt/komandinis-vs-individualus [...]…

Komentavimas leidžiamas tik registruotiems vartotojams.