ŽurnalistÄ—s nuomonÄ—: koks turi bÅ«ti PR’as
2007-11-19Ar dažnai skaitydami spaudÄ… atkreipiate dÄ—mesį į tai, ar straipsnio virÅ¡uje arba apaÄioje mažulytÄ—mis raidÄ—mis paraÅ¡yta “PR”? Skaitantys dažniau arba susiduriantys su PR’u, tai suvokia vien iÅ¡ straipsnio stiliaus. O žmonÄ—s, perkantys tik “Vakaro žinias”, straipsnius apie verslÄ… “Veide” priima kaip rimtÄ… informacijÄ…, net nepastebÄ—dami, kad tai tik PR’as. Jie įtaria, kad tai “gali bÅ«ti reklama, nes labai jau iÅ¡girta”.
Kai jie sužino, kÄ… skaito, ima piktintis: kodÄ—l aÅ¡ turiu mokÄ—ti už reklamÄ…? Deja, už reklamÄ… mokame visi. Ir labai daug. SuskaiÄiuokite, kiek laikraÅ¡tyje ar žurnale yra PR’inių straipsnių ir pamatysite, kad realios žurnalistinÄ—s informacijos gaunate labai mažai. Tiesa, tie patys reklaminiai straipsniai kartais raÅ¡omi netgi ilgiau už įvykinius. Juk reikia kaip nors iÅ¡ nieko vertos informacijos priraÅ¡yti du puslapius.
GalbÅ«t todÄ—l visi tie straipsniai yra vienodi. Jie dažniausiai susideda iÅ¡ dviejų dalių: kas naujo ir kuo tai yra gerai. PastarÄ…jÄ… dalį aiÅ¡kina koks nors aukÅ¡tesnio rango vadovas. Pvz., įvykis: naujas restorano pavadinimas (iÅ¡ 2007 m. 46 nr. “Veido”). Kadangi nesugalvojo, kÄ… apie tai raÅ¡yti, tai aiÅ¡kina, kodÄ—l virtuvÄ—s Å¡efÄ— yra pati geriausia pasaulyje: kaip skaniai ji gamina, kokius apdovanojimus yra pelniusi, įmantriausių patiekalų pavadinimai. NeskaiÄiau Å¡io puslapio, tik permeÄiau jį akimis. Bet supratau, kad Å¡is PR’as manÄ™s ir restoranÄ… nauju pavadinimu nesuviliotų nueiti.
Taip manÄ™s neįtikina ir visi kiti straipsniai su “PR” ženkliuku. KodÄ—l? TodÄ—l, kad jie paraÅ¡yti ne taip, kad suviliotų skaitytojÄ…. Yra du dalykai, kuriuos raÅ¡ydamas turi atsiminti žurnalistas: bÅ«ti objektyvus ir neÅ¡aliÅ¡kas. PR straipsniai yra tarsi veidrodžio atspindys: neobjektyvÅ«s ir Å¡aliÅ¡ki. Nors turÄ—tų jie bÅ«ti objektyvÅ«s, bet Å¡aliÅ¡ki.
Kuo skiriasi objektyvumas ir nešališkumas? Tai nėra vienas ir tas pats. Objektyvumo gali pasiekti pakalbinęs dvi puses ir gavęs dvi skirtingas nuomones. Vadinasi, tu neapsiribojai viena informacijos puse. Štai policininkai irgi turėtų būti objektyvūs: pakalbinti abu į avariją papuolusius žmones. Nes jei pakalbintų vieną ir paklausytų tik jo nuomonės, kaltas tikrai liktų kitas. Tas pats ir žurnalistikoje: negali pateikti tik tos nuomonės, kuri tau labiau patinka.
Bet štai žurnalistas, kaip ir policininkas, gali būti šališkas ir vieną savo pašnekovą straipsnyje pateikti taip, kad jis paliktų neigiamą įspūdį skaitytojams. Pavyzdžiui, rašyti, kad viena kaimynė graudenosi, grąžė rankomis, kalbėjo tyliu balsu, o kita piktinosi, rėkė, žaibavo akimis, grūmojo. Nors jos abidvi galbūt elgėsi taip pat, visgi skaitytojų simpatijos teks pirmajai kaimynei. Nes ją palaikė straipsnį rašantis žurnalistas. Štai taip atrodo šališkumas.
Dabar vÄ—l apie PR’Ä…. Reklaminiuose straipsniuose randu tik vienÄ… nuomonÄ™ ir tÄ… paÄiÄ… įmonÄ—s vadovo. Skaitytojai jau nebÄ—ra tokie naivÅ«s, kad patikÄ—tų. Jie labiau tiki savo klasÄ—s žmonių nuomone (tokį pateikimÄ… jau seniai įvaldÄ— TV Shop’o kÅ«rÄ—jai), o ne žmogaus, kuris uždirba 10 kartų daugiau. Taigi kodÄ—l PR’o kÅ«rÄ—jams nepabÅ«ti objektyviems ir nepateikti kelių nuomonių? NebÅ«tinai prieÅ¡iÅ¡kų. Gali bÅ«ti kelios geros skirtingų žmonių nuomonÄ—s. Pavyzdžiui, įmonÄ—s vadovo, paprasto darbuotojo ir vartotojo. Jos tiesiog turi skirtis: vienam gal labiau patinka naujas restorano pavadinimas, kitam ne, o treÄias papasakoja, kaip tai paveikÄ— jį patį.
TaÄiau PR’as nebÅ«tų PR’as, jei nebÅ«tų Å¡aliÅ¡kas. Žinoma, jei pamirÅ¡ime šį faktorių ir nepalaikysime reklamuojamo produkto pusÄ—s, tai jau bÅ«tų žurnalistinis tyrimas. TodÄ—l reklaminių straipsnių raÅ¡ytojai turi suvokti, kad aptariamas produktas jam labai labai patinka ir savo žodžiais tai įrodyti. Pateikite paÅ¡nekovÄ…, giriantį produktÄ…, gražiausiomis spalvomis. O tÄ… kitÄ… straipsnyje pamokykite ir įrodykite, kad reklamuojamas daiktas yra tiesiog puikus.
GalbÅ«t tada naivusis skaitytojas, kuriam yra skirta reklama, ne savo noru įsitikins, kad produktas yra labai geras. Gal netgi apsilankys restorane su nauju pavadinimu, apsilankys naujoje klinikoje ar nusipirks iÅ¡girtÄ…jį daiktÄ…. Viskam yra saikas: tiek kritikai, tiek pagyroms. PR’o kÅ«rÄ—jai neturÄ—tų to pamirÅ¡ti ir pateikti straipsnius taip, kad jie patiktų ne tik jiems patiems, bet ir skaitytojams. Å iaip ar taip, visa informacija juk yra skirta jiems.
Komentavimas leidžiamas tik registruotiems vartotojams.
SalomÄ—ja
2007-11-19 11:47Hm, sutinku su visu tavo tekstu. YpaÄ, dÄ—l to, kad pabandžiau paraÅ¡yt porÄ… PR. Å lykÅ¡tu. Neįdomu. Bet aiÅ¡ku pelninga.
Jolanta
2007-11-19 12:17O kÄ… daryti? Neskaityti žurnalų nei laikraÅ¡Äių (apie Vakaro žinias net nediskutuoju)? Ar raÅ¡yti pasipiktinimo laiÅ¡kus į redakcijÄ…? SukelÄiau jiems bent Å¡ypsenÄ… savo naivumu.. Ar skelbti boguose “parsidavusių: žurnalistų pavardes? Bet juk blogus skaito ne tie, kurie perka Vakaro žinias..
Andrius
2007-11-19 12:24sis blogo irasas vakaro ziniu ar veido PR’as ?
Laura
2007-11-19 12:25Parsidavęs žurnalistas yra tas, kuris paima pinigus ar kokią dovanėlę iš firmos ir, rašydamas straipsnį, ją pamini geresniu žodžiu.
O jei raÅ¡ai oficialų PR’Ä…, kuris pažymÄ—tas specialiu ženkliuku, tai nÄ—ra parsidavimas. Tiesiog apraÅ¡omoji, o ne vaizduojamoji (nežinau terminų, todÄ—l kuriu juos pati) reklama.
Laura
2007-11-19 12:28Andriau, blogas pavyzdys – tai ne PR’as :)
Jolanta
2007-11-19 13:07Sutinku, kad “parsidavÄ™” yra netinkamas žodis..
Gintare
2007-11-19 20:43Taip,apie pr’a esu girdejusi ir as,nes ypac susidomejau juo ruosdamasi 12os klases iskaitai apie ziniasklaida. Suzinojau ir pasislykstejau. Zmogaus,rasancio pr’us,net negalima butu vadinti zurnalistu,nes tai pats tikriausias zodzio zurnalistas zeminimas ir menkinimas. Manau, jog nesvarbu ar tai oficialus ar ne pr’as, bet bet kokios pr’o israiskos formos spauda turetu vengti. Beje,pr’u gausu ne tik “Vakaro ziniose” ar “Veide”, bet ir “Lietuvos ryte”, “Respublikoje” ir kt. leidiniuose.
Laura
2007-11-19 21:04IÅ¡ dalies sutinku. Manau, kad žmonÄ—s tiesiog turÄ—tų bÅ«ti labiau Å¡vieÄiami ir suvokti, kad skaito ne straipsnius, o reklamÄ…. Tai labiausiai ir žeidžia – kad PR’o vis gausÄ—ja ir dažnai net nesistengiama parodyti, kad tai yra reklama. Labiau už bet kÄ… man Å¡lykÅ¡tu, kai PR’as yra užslÄ—ptas – tuomet leidinys apsimetÄ—liÅ¡ku veidu už grynÄ… tiesÄ… parduoda žmonÄ—ms reklamÄ….
PiaRastas
2007-11-19 21:21“Suzinojau ir pasislykstejau. Zmogaus,rasancio pr’us,net negalima butu vadinti zurnalistu,nes tai pats tikriausias zodzio zurnalistas zeminimas ir menkinimas.”
Piarinius straipsnius raÅ¡o piarÅ¡Äikai, o žurnalistai gali raÅ¡yti tik užsakomuosius straipsnius.
Beje, kas yra Å¡lykÅ¡Äiau – piarinis straipsnis su užsakomuoju numeriu ar laikraÅ¡tį valdanÄios įmonÄ—s interesus atspindintis straipsnis?
Man rodos, daug baisesnis blogis yra pirkti straipsniai, kurie yra nepasirašyti.
Beje, Laura, tamstai, kaip žurnalistei turÄ—tų bÅ«ti ypaÄ suprantama, kad PiaRas nÄ—ra reklama :)
Laura
2007-11-19 21:33Na, taip, tai yra vieÅ¡ieji ryÅ¡iai, ryÅ¡iai su visuomene, bendravimas su žmonÄ—mis, kaip pavadinsi, taip nepagadinsi :) Bet visgi tai yra reklama. Ko siekia įmonÄ—, dÄ—dama PR’inį straipsnį į laikraÅ¡tį? TurbÅ«t priminti apie save, populiarinti savo vardÄ…, prekinį ženklÄ…, praneÅ¡ti apie pasiekimus ir pasikeitimus, pristatyti naujas prekes ir paslaugas. Visa tai suvedu į vienÄ… žodį – reklama. Tiesiog ji kitokia, nesiekianti įpirÅ¡ti produkto ar surinkti pajamų, taÄiau tai vis tiek reklama :)
PiaRastas
2007-11-19 21:36Pasakysiu tik tiek – tai, kas dedama laikraÅ¡Äiuose ar žurnaluose su užsakomuoju numeriu yra vulgarus akmens amžiaus piaras :)
tikrasis piaras yra daug subtilesnis ir sofistikuotesnis dalykas.
beje, gal galim iÅ¡guiti tÄ… durnÄ… terminÄ… “piaras”. turime neblogÄ… atitikmenį – ryÅ¡iai su visuomene arba tiesiog RsV.
BiteMaja
2007-11-19 22:51užsakomieji straipsniai (tie, kur bÅ«na pažymÄ—ti raidelÄ—mis PR :) turi tiek pat bendro su ryÅ¡iais su visuomene, kiek ir karvÄ— su baletu… Nei Äia ryÅ¡iai, nei su visuomene, nei Äia žurnalistika!
Raimundas Zabarauskas
2007-11-20 6:03nešališko neobjektyvumo bandymas:
http://www.rzu.lt/index.php?2007-11-20
Jolanta
2007-11-20 13:30http://www.rzu straipsnio komentaras primena susierzinusio vyro svaiÄiojimus filosofinÄ—mis frazÄ—mis :)
bronelis
2007-11-20 15:37juokingesnio dalyko nesu mates, nei sitas absurdelis
Laura
2007-11-20 22:20Broneli, aÄiÅ« už nuomonÄ™, bet bÅ«tų labai malonu, jei jÄ… argumentuotum :)
Raimundas Zabarauskas
2007-11-23 12:25Šališkumo šaltinis ir yra pagrindinė problema. Autoritetą visuomenėje turintis žurnalistas išlaiko jį savo viduje (priešingu atveju akimirksniu prarastų tą autoritetą).
O pradedanÄiojo žurnalisto Å¡aliÅ¡kumas beveik garantuotai gimsta iÅ¡orÄ—je (mažame tÅ«ryje neįmanoma iÅ¡laikyti smarkiai skersvÄ—jų veikiamo taÅ¡ko)…
Jolanta
2007-11-23 14:21p.Raimundas turbÅ«t turi ekstrasenso savybių ir interneto “kanalu” nustato raÅ¡anÄio žurnalisto “tÅ«rį” ..
Ir dar vienas mažas niuansas – autoritetÄ… turintis žurnalistas (bÅ«tų gerai pora pavyzdžių,nes autoritetas yra labai subjektyvus dalykas) gali labai veikti visuomeninÄ™ nuomonÄ™. Užgniaužęs viduje savigarbÄ… (labai smarkiai užgniaužęs) iÅ¡orÄ—je gali prigaminti įvairių “produktų”.
Raimundas Zabarauskas
2007-11-23 16:43Metodas toks: skaitai tekstÄ…, įtempi vaizduotÄ™, žodžiu, empatija (nieko antgamtiÅ¡ko). Net jei bÅ«Äiau klydÄ™s, principas galioja (pirma malonÄ—kite tÅ«rį, paskui jau galÄ—sit ir Å¡aliÅ¡kumÄ…).
Ka yra autoritetas, apibrėžti sunku. Viena jo savybių – skaitytojas tiki, kad tai ne kekšė. Ar kalbame apie riziką, į kurią leisis toks asmuo?
Jolanta
2007-11-23 17:16Raimundui: empatija-labai puiki savybÄ—, sakyÄiau, netgi sociali savybÄ—.TodÄ—l ir naudotis ja reiktų socialiai, t.y.nesuteikiant jai neigiamo atspalvio.Tuo labiau, kad bet koks vertinimas yra subjektyvus.
Imkime konkreÄiai šį straipsnį, dÄ—l kurio prasidÄ—jo diskusija: kiekvienas individas turi teisÄ™ į savo nuomonÄ™.(Juo labiau reiÅ¡kiamÄ… bloge). Ir jis neprivalo to įrodinÄ—ti.PrieÅ¡ingu atveju nei vaikai, nei ikipensijinio amžiaus “jaunuoliai” negalÄ—tų nei burnos praverti, kol neužsiaugino “tÅ«rio” :))
Kas lieÄia tuos autoritetus, tai Äia reiktų diskutuoti ne apie rizikÄ…, o apie atsakomybÄ™.Juk skaitytojas tiki tuo, kuo nori tikÄ—ti. Ir manipuliuoti tuo nÄ—ra sudÄ—tinga.
mo.sci
2007-12-06 9:44Laura: argumentas žodyje ‘Å¡aliÅ¡kas’. be abejonÄ—s tai vienas iÅ¡ bÅ«dų kurti kokiÄ… nors teorijÄ…, imant už pagrindÄ… jau esamÄ… ir apipavidalinant jÄ… savo nuomone, bet reikia nepamirÅ¡ti, kad jau esama teorija yra kažkuom pagrįsta. turiu omeny kažkuo daugiau, nei vieno individo nuomonÄ—. o tu Ä—mei ir iÅ¡laužei iÅ¡ pirÅ¡to, kad galima bÅ«ti objektyviam, bet Å¡aliÅ¡kam. tikiu, kad turi žodynÄ…, kuriame rasi žodžio ‘Å¡aliÅ¡kas’ aiÅ¡kinimÄ… “šãliÅ¡kas, -a adj. (1) Å , DŽ, KŽ; Ser neargumentuotai palaikantis kuriÄ… nors pusÄ™, neobjektyvus”.
jei tu nuo pat pradžių įveli klaidÄ… arba tiesiog neargumentuotÄ… nuomonÄ™, tai tolimesnis tavo minÄių rutuliojimas yra beprasmis.
mo.sci
2007-12-06 9:52sutinku, kad kartais reikia laužyti kanonus ir nusistovÄ—jusias taisykles, jei tame slypi kitokia tiesa, kaip kad LobaÄevskis apvertÄ— aukÅ¡tyn kojom geometrijos suvokimÄ…, bet, nepyk, tavo Å¡is įraÅ¡as yra tik spekuliacija ir žodžių žaismas.
Laura
2007-12-06 10:10Žodynai ir teorija dažnai prasilenkia vienas su kitu :)
mo.sci
2007-12-06 11:08tamsta manote, kad paskutinÄ— frazÄ— – argumentas?
Laura
2007-12-06 12:39Manau, kad nuomonÄ— :)
mo.sci
2007-12-06 12:44tai profesiniu keliu ne toliau nukeliavai nei tų pr’inių straipsnių autoriai..
Laura
2007-12-06 13:09Nesuprantu žmonių, kurie kategoriÅ¡kai laiko įsikibÄ™ savo nuomonÄ—s ir permetÄ™ tekstÄ… akimis, užkliÅ«na tik už jiems nepatinkanÄios frazÄ—s. Tada telkiasi į pagalbÄ… žodynus, nes kitaip nemoka iÅ¡sakyti savo nuomonÄ—s. Jeigu vartotume tik tiksliÄ…, žodyninÄ™, žodžių reikÅ¡mÄ™, bÅ«tų labai sunku kalbÄ—ti.
AÅ¡ gerbiu kiekvienÄ… nuomonÄ™ ir kiekvieno žmogaus požiÅ«rį, todÄ—l nepyk, bet nepasuksiu tuo paÄiu keliu ir nepradÄ—siu laidytis argumentais ad hominem.
mo.sci
2007-12-06 14:42nekaltink kategoriškumu, tiesiog įrodyk, kad yra kitaip.
perskaiÄiau aÅ¡ viskÄ… ir man tai pasirodÄ— pilstymas iÅ¡ tuÅ¡Äio į kiaurÄ…, todÄ—l argumentavau savo nuomonÄ™ nurodydamas, kad atspirties taÅ¡kas neteisingas. jei tu kažkÄ… komunikuoji, tai negali to daryti tau vienai suprantama kalba pagal tik tau vienai žinomas taisykles (nebent transliuoji savo minÄių srautÄ… ir tau visiÅ¡kai nesvarbu atsakas). tavo mintis teisinga dÄ—l tų straipsnių, bet minÄių raiÅ¡ka prasta, o bÅ«tent prasta raiÅ¡ka tu apkaltinai tų straipsnių autorius.
mo.sci
2007-12-06 14:48jei tu vadini save žurnaliste ir jauti poreikį kritikuoti kitus, nes manai, kad galima dirbti profesionaliau, tai ir tavo kritika turi bÅ«ti konstruktyvi ir profesionali. o jei tu ‘turi vizijÄ…’ ir susigalvoji tokias nesÄ…mones, kaip Å¡aliÅ¡kas objektyvumas, bei kritikÄ… savo adresu iÅ¡kart apkaltini proto bei vaizduotÄ—s siaurumu, tai tu esi ne žurnalistÄ—, o žurnaliÅ«ga. na, raÅ¡inÄ—toja geriausiu atveju.
mo.sci
2007-12-06 14:50p.s. pats aš ne žurnalistas, jei kyla įtarimų, jog esu vienas tų prastų autorių, bet apie komunikaciją ir raišką šiek tiek nusimanau.
Laura
2007-12-06 15:231. Atsakas svarbu bet koks. Net jei ir turinys buvo suprastas neteisingai.
2. Šališkumą nuo objektyvumo atskirti sugalvojau ne aš, apie tai jau sakiau.
3. Kritikos nevadinu proto ir vaizduotės siaurumu. Žodynų pasitelkimą į pagalbą pavadinau nemokėjimu išreikšti nuomonės, o ne vaizduotės stoka. Net ir labai lakios vaizduotės žmogus ne visuomet sugeba atpasakoti savo mintis. Todėl nereikia mano pasakymo interpretuoti taip stipriai.
mo.sci
2007-12-06 15:52žodynÄ… pasitelkiau į pagalbÄ… todÄ—l, kad netikiu utopijomis. turi bÅ«ti bendrosios normos. turi bÅ«ti meilÄ— tiesai, kokia ji bebÅ«tų, todÄ—l yra tokia sÄ…voka kaip objektyvumas, kuri reiÅ¡kia nebuvimÄ… iÅ¡ankstinÄ—s nuomonÄ—s, beÅ¡aliÅ¡kumÄ… ir buvimÄ… už sÄ…monÄ—s ribų, t.y. nuo sÄ…monÄ—s nepriklausantis, atitinkantis realiÄ… situacijÄ… žinojimas. toks yra mokslinÄ—s tiesos meilÄ—s principas. jei tu esi linkusi pažinti tiesÄ…, nes ‘toks tavo darbas’, tai tavo galvoj ir atsiranda kažkokie anomiÅ¡ki svarstymai savo elgesiui paaiÅ¡kinti, bet tokiais svarstymais tu niekuomet nepaneigsi kognityvinio žmogaus poreikių, tokių kaip grynas troÅ¡kimas pažinti tiesÄ…. ir tas pažinimas yra objektyvus bei neÅ¡aliÅ¡kas. Äia tau ne ketÄupas su majonezu, kuriuos sumaiÅ¡iusi gauni pica-džiaz firminį padažą.
mo.sci
2007-12-06 15:58o tavoji utopija tame, kad išgirdusi kažkokią teoriją, bandai ją pritaikyti praktiškai, nepasigilinusi į tai, kas supa visą tą teoriją. kitais žodžiais tariant, tu nebūsi balistikos ekspertu, jei nemokėsi matematikos. ir taip, tavo šis įrašas yra profaniškas. todėl aš ir prikibau prie jo, nes šia rašliava tu kaltini neprofesionalumu kitus, tuo tarpu dėstydama savo mintis rodai nekompetenciją.
Laura
2007-12-06 16:05NemÄ—gstu, kai žmonÄ—s raÅ¡ymo stiliumi ir žodžių pasirinkimu stengiasi parodyti (ir įrodyti) savo kompetencijÄ…, bet Äia tarp kitko :)
Surask man citatą, kur aš kaltinu neprofesionalumu viešųjų ryšių atstovus. Siūlymai ir nuomonė nėra kaltinimai.
mo.sci
2007-12-06 16:15Å¡tai tau citata:
“Taip manÄ™s neįtikina ir visi kiti straipsniai su “PR†ženkliuku. KodÄ—l? TodÄ—l, kad jie paraÅ¡yti ne taip, kad suviliotų skaitytojÄ…. Yra du dalykai, kuriuos raÅ¡ydamas turi atsiminti žurnalistas: bÅ«ti objektyvus ir neÅ¡aliÅ¡kas.”
joje tu teigi, kad straipsnių autoriai nemoka pateikti skaitytojui informacijos patraukliai, bei gi kaltini juos netiesiogiai subjektyvumu ir šališkumu.
p.s. žodžius pasirenku tokius, kokiais moku kalbÄ—ti. praÅ¡au atkreipti dÄ—mesį į tai, jog nepateikiau jokios nuorodos į savo kompetencijÄ…, tik paminÄ—jau savo Å¡iokį tokį susivokimÄ… komunikacijoje. skirtingai nuo tavÄ™s, kuri, nugirdusi vienÄ… iÅ¡ teorijų, Ä—mÄ— taikyti jÄ… praktiÅ¡kai – kritikuodama savo profesijos atstovus.
mo.sci
2007-12-06 16:18o tavo visas įraÅ¡as tiesiog persmelktas neva esanÄia kompetencija. pasižiÅ«rÄ—k į pavadinimÄ….. “ŽurnalistÄ—s nuomonÄ—: koks TURI bÅ«ti PR’as”.. turi:) hehe ir dar tu mane Äia kažkokia savo kompetencijos komunikacija kaltini..
mo.sci
2007-12-06 16:19duodu galvÄ… nukirsti, kad tuoj užsikabinsi už žodžio ‘nuomonÄ—’..
mo.sci
2007-12-07 9:55Redaktoriaus kabinete svarstomi nauji reporterių straipsniai. – Na, seni, – kreipiasi redaktorius į reporterį, – tu tiesiog Å¡aunuolis! Sugalvojai tokį nuostabų pavadinimÄ…. – Malonu girdÄ—ti… – O jei prie jo dar bÅ«tų ir reportažas!
Žmogus, turintis kÄ… pasakyti » Blog Archive » RyÅ¡iai su visuomene - garbinga profesija?..
2007-12-11 21:36[...] Skiriu broliui. O kÄ… JÅ«s manote apie ryÅ¡iuose su visuomene dirbanÄius žmones? p.s. Lauros nuomonÄ™ jau žinau [...]
http://tinyurl.com/quest-bars-cheap-77971
2019-11-23 17:03I enjoy looking through a post that will make people think.
Also, thanks for allowing for me to comment!
tinyurl.com
2019-11-24 22:19Hi to all, the contents existing at this web site are really remarkable for people experience,
well, keep up the good work fellows.
quest bars cheap
2019-12-01 23:59Asking questions are genuinely nice thing if you are not understanding something totally, but this
post offers fastidious understanding yet.
quest bars cheap coupon twitter
2019-12-02 22:57Hi this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use
WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
I’m starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get guidance from someone with experience.
Any help would be greatly appreciated!